Chat with us, powered by LiveChat
JOGI
Üzleti ügyfelek
telephone
Segítség a beállításhoz
+49 69 173261340
 
Trustmask
A szűréshez nem találtak eredményt!
MICROSOFT EXCHANGE SERVER 2010 DEVICE CAL MICROSOFT EXCHANGE SERVER 2010 DEVICE CAL
Microsoft Exchange Server 2010 DEVICE CAL Az Exchange-kiszolgálóhoz hozzáférő minden felhasználónak vagy eszköznek hozzáférési licencre (CAL) van szüksége. A CAL-ok felhasználói CAL (licencelt felhasználó hozzáférése) és eszköz CAL...
4 308,90 Ft *
MICROSOFT EXCHANGE SERVER 2010 FELHASZNÁLÓI CAL MICROSOFT EXCHANGE SERVER 2010 FELHASZNÁLÓI CAL
Microsoft Exchange Server 2010 USER CAL Minden felhasználónak vagy eszköznek, amely hozzáfér az Exchange-kiszolgálóhoz, hozzáférési licencre (CAL) van szüksége. A CAL-ok felhasználói CAL (licencelt felhasználó általi hozzáférés) és...
4 308,90 Ft *

Exchange Server 2010 - a legfontosabb funkciók áttekintése

Microsoft Exchange Server 2010-es verziója számos fejlesztést tartalmaz az Outlook Web Access, valamint az adminisztráció és a jobb teljesítmény terén, de számos új funkciót is tartalmaz, amelyek növelik az e-mail forgalomhoz való hozzáférés rugalmasságát, a keresést és a továbbiakban az adatvédelemre és a megfelelőségi előírásokra stb. is vonatkoznak. Az Exchange 2010 konfigurálása a PowerShell segítségével történik; a postafiókokhoz, mappákhoz való hozzáférés és az adatok replikálása a WebServices segítségével történik. Az Outlook 2010 elérhető az Exchange Server 2010 klienseként; ez lehetővé teszi az Exchange Server 2010 archiválási funkciójának használatát is.

Outlook webes hozzáférés Exchange Server 2010-ben

Az Outlook Web Access - hivatalos nevén "Outlook Web App" - OWA - számos praktikus funkciót biztosít: ezek közé tartoznak mindenekelőtt az Outlookból ismert keresőmappák az e-mailek rendezéséhez, valamint a kedvencek. Az OWA nézetei szintén az Outlookon alapulnak, és számos megjelenítési lehetőséget kínálnak például a naptárhoz. Az Outlook 2010 több Exchange-fiókhoz is csatlakoztatható anélkül, hogy külön profilt kellene létrehozni - függetlenül attól, hogy azok ugyanazon vagy különböző kiszolgálón vannak-e. Minden egyes postafiókhoz külön "Elküldött elemek" mappa áll rendelkezésre.

Az e-mail beszélgetések szervezése

Az e-mail-beszélgetések áttekinthető rendszerezéséhez az Outlook Web Access 2010 számos olyan praktikus funkciót kínál, amelyekkel ezek a hasonló hírcsoportok egyértelműen szálakba csoportosíthatók és témák szerint rendezhetők.

  • A Beszélgetés nézet funkció egy adott témában az összes e-mailt rendezi, míg a
  • a Beszélgetés figyelmen kívül hagyása lehetővé teszi bizonyos e-mail beszélgetések figyelmen kívül hagyását.
  • A MailTips figyelmeztet, amikor e-maileket küld nagy terjesztési listákra, hogy hagyja ki a nem releváns címzetteket; vagy külső címzetteket, hogy növelje a fontos információk biztonságát.
  • A Hangposta előnézet a hangposta szöveges formában már az Outlook előnézetben is megjeleníti a hangposta üzeneteket, és
  • a Hívásválaszolási szabályokkal az Exchange hangposta egyedi szabályai állíthatók be a hívásátirányításra.
  • Másrészt az Office Communicator (OC) funkció megmutatja a kollégák jelenléti állapotát, és lehetővé teszi az azonnali üzenetek küldését.
  • A Consistent Experience egységesíti a funkciók működését a számítógépen, a mobiltelefonon vagy az interneten az Outlook Mobile és az Outlook Web Access  esetében.
  • Az Exchange Server naplózási funkciója a célzott e-mail üzenetek rögzítésével lehetővé teszi a jogi és szervezeti követelményeknek való megfelelést is.

E-mailek archiválása az Outlook 2010-ben

Az Exchange 2010-ben először az e-maileket online archiválják az Outlook 2010-ben az Exchange-kiszolgálón - így azok bárhonnan megtekinthetők, ahol a postafiókhoz hozzáférés van. A rendszergazdák a tárolás során a megőrzési időszakokra vonatkozó irányelveket is meghatározhatják; így megelőzhető a véletlen törlés, ami nemcsak az e-mailek keresését könnyíti meg, hanem a megfelelési szabályok betartását is.

Csak egy postafiók az egységes üzenetküldéssel

Az Unified Messaging egyetlen postafiókot biztosít az e-mail, hangposta, SMS és fax eléréséhez, megkönnyítve a rendszergazdák számára az összes felhasználó kezelését. Amikor a hangüzenetek a postafiókba érkeznek, a Speech2Text funkció e-mailben is képes azokat kézbesíteni - és az okostelefonon szöveges előnézet formájában.

Egyszerűbb jogkezelés

Az Exchange Server 2010-ben a felhasználók és jogaik kezelése történhet az Exchange Management Console segítségével, a távoli PowerShell segítségével vagy az Outlook Web Access segítségével. Ez utóbbi saját adminisztrációs felületet biztosít a rendszergazdák számára, és a szerepkör-alapú hozzáférés-szabályozással (RBAC) lehetővé teszi, hogy az egyes alkalmazottaknak további jogokat adjanak. Ezek főként olyan delegálható feladatokra vonatkoznak, mint a terjesztési csoportok kezelése vagy az e-mailek nyomon követése.

Postafiók rugalmasság és jobb nagyfokú rendelkezésre állás

Az Exchange Server 2010 Mailbox Resiliency funkciója három összetevőjével, a Local Continuous Replication (Helyi folyamatos replikáció), a Standby Continuous Replication (Folyamatos készenléti replikáció) és a Cluster Continuous Replication (Folyamatos fürtös replikáció) egyszerűsített katasztrófa utáni helyreállítást, valamint nagy rendelkezésre állást kínál. A Database Availablity Group (DAG) funkcióval a rendszergazdáknak lehetőségük van arra, hogy az Exchange-adatbázisokat különböző kiszolgálók között másolják; a replikáció a tranzakciós naplókon keresztül történik.

A Microsoft licencrendszer a Windows Exchange Server 2010 rendszerhez

Microsoft licencelési modellje különböző változatokat és licenctípusokat kínál az Exchange Server 2010 összes verziójához és kiadásához. A különböző előírások és specifikációk gyorsan zavarossá válhatnak, és első pillantásra gyakran érthetetlennek tűnnek. Az alábbiakban ezért rövid áttekintést talál magyarázatokkal.

Alapvetően először különbséget kell tenni a következők között:

  • Kiszolgálói licencek
  • Ügyfél hozzáférési engedélyek

A szerverlicenceket - amennyiben nem core-alapúak - az ügyfél-hozzáférési licencektől függetlenül kell megvásárolni. Csak ezek jogosítják fel a felhasználókat az Exchange Server használatára. A szerverlicenc csak 2 adminisztrátori hozzáférési licencet tartalmaz, amelyek csak adminisztrációs jogokat tartalmaznak.

Milyen kiszolgálói licencek állnak rendelkezésre az Exchange Server 2010-hez?

Az Exchange 2010 minden egyes kiszolgálói kiadásához - Standard és Enterprise - külön kiszolgálói licenc szükséges. Ezek megvásárlásával Ön jogot szerez arra, hogy a szóban forgó kiszolgálószoftvert a vállalati szerverén alkalmazza:

  • Standard Edition - ezt a verziót a kis- és középvállalkozások igényeinek kielégítésére tervezték, maximum 5 postafiók-adatbázissal.
  • Enterprise Edition - ez fedezi a nagyvállalatok és szervezetek igényeit, akár 100 postafiók-adatbázissal.

szerverlicencet a klienslicenc (ek) (CAL) egészítik ki - ezek különbségeit és speciális jellemzőit az alábbiakban ismertetjük.

Ügyfél-hozzáférési licencek a Windows Exchange Server 2010 rendszerhez

Ahhoz, hogy a felhasználók az Exchange 2010 tipikus funkcióit és szolgáltatásait a rendelkezésre álló kiszolgálókiadások valamelyikéhez használhassák, külön licenctípusra van szükségük: az ügyfél-hozzáférési licencre (Client Access Licence, röviden CAL). A Microsoft licencelési modellje a CAL-ok segítségével határozza meg egyrészt azt, hogy a standard és a vállalati CAL-ok milyen funkciókat és skálázhatósági lehetőségeket kínálnak, másrészt pedig azt, hogy ezekhez hogyan lehet hozzáférni.

Mi a különbség a Microsoft Exchange Server 2010 szabványos és vállalati licenckártyái között?

A Windows Exchange Server 2010 és más verziók esetében is az adott kiadás működési köre a CAL-okon keresztül szabályozható. Ezek tehát nem kapcsolódnak egy adott Exchange kiadáshoz. Ez azt jelenti, hogy egy Exchange Standard szervert is használhat egy Enterprise CAL vagy egy Enterprise Exchange szervert egy Standard CAL-lal. Az Enterprise CAL bizonyos értelemben a Standard CAL kiegészítője.

A legnagyobb különbség - mint már említettük - mindenekelőtt a postafiók-kiszolgáló skálázhatósága, de emellett egyes funkciók csak korlátozottan használhatók vagy testreszabhatók a Standard CAL segítségével, és bizonyos Enterprise funkciók ki vannak kapcsolva.

A felhasználók számára az Exchange Server 2010 egyes kiadásainak hozzáférési engedélyei közötti különbségtétel lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat igényeitől függően a ténylegesen szükséges funkciókat és szolgáltatásokat használják. Ennek oka, hogy nem minden munkakörnyezet használja a funkciók teljes körét vagy a maximális skálázhatóságot. Ezzel a magánszemélyek vagy kisebb vállalatok pénzt takaríthatnak meg a licencek megvásárlásakor, ha a szabványos ügyfél-hozzáférési licencek már minden követelménynek megfelelnek.

Mi a különbség a két hozzáférési licenc (CAL) között az Exchange Server 2010 esetében?

Amint azt már fentebb említettük, a funkciók körének és a skálázhatóságnak a különbségein túlmenően az Exchange Server ügyfél-hozzáférési licenceit illetően a Standard és az Enterprise kiadásokban is van egy másik választási lehetőség: a felhasználó-alapú (User CAL) és az eszköz-alapú (Device CAL) licencek között. A különbség itt nem a jogokban vagy a funkciókban van, hanem abban, hogy egy személy vagy egy Windows-képes végberendezés rendelkezik-e engedéllyel. A licencelés ezen alternatívái a Microsoftra jellemző sajátosság, amely más kiszolgálói licenctermékek hozzáférési engedélyeire is vonatkozik. Ezzel kapcsolatban a következőket kell megjegyezni:

  • Sem a felhasználói CAL, sem az eszköz CAL nem adható át másik felhasználónak vagy személynek az aktiválás után.
  • A felhasználói CAL elvileg nem használható eszköz CAL-ként, és a fordított eset is kizárt (az eszköz CAL-t felhasználói CAL-ként használják).
  • Lehetőség van azonban mindkét CAL-típus párhuzamos használatára az Exchange-kiszolgálóhoz való hozzáféréshez, vagy a kettő kombinálására.

Microsoft licencmodellben kínált alternatívák figyelembe veszik a szerverhez való hozzáférés tipikus vállalati forgatókönyveit. A feladatoktól vagy projektektől függően egyes alkalmazottak állandóan használják a szervert - akár a vállalaton vagy intézményen kívül is; másoknak viszont csak bizonyos időszakokban vagy ritkán van szükségük a szerver szolgáltatásaira. Az alábbi összehasonlítás összefoglalja a felhasználói CAL és az eszköz CAL tipikus előnyeit.

  • A felhasználói CAL akkor előnyös, ha az egyes alkalmazottak gyakran vagy állandóan hozzáférnek az Exchange-kiszolgáló szolgáltatásaihoz - ráadásul különböző munkahelyek között váltakozva is, például a vállalati munkahelyen, más vállalati helyszíneken, az otthoni irodában vagy utazás közben. Ehhez nagyon különböző végberendezéseket is használnak, például a helyhez kötött vállalati számítógépet, a laptopot vagy az okostelefonjukat.
  • A Device CAL előnyös az olyan munkamódszerek esetében, amelyek nem igényelnek állandó hozzáférést az Exchange-kiszolgálóhoz, vagy amikor különböző felhasználók osztoznak egyetlen PC munkaállomáson vagy más végberendezésen - például laptopon -; ilyen lehet a váltott műszakban végzett munka, az egyedi projektek, vagy amikor a tipikus Exchange-szolgáltatásokat csak rendszertelenül kell használni.

Sok vállalatnál az Exchange-kiszolgálóhoz CAL-on keresztül való hozzáférés igénye részlegenként vagy a munkakörök függvényében eltérő. Ebben az esetben a felhasználók és a végberendezések ügyfél-hozzáférési engedélyeinek kombinációja a legésszerűbb licencelési típus. Ezért a CAL-ok megvásárlása előtt előnyös, ha áttekintést kap arról, hogy milyen típusokra és hány darabra van szüksége - a tipikus vállalati munkafolyamatokhoz és munkaterheléshez viszonyítva.

Örömmel dolgozunk Önnel együtt a legpraktikusabb és egyben gazdaságilag legelőnyösebb engedélyezés meghatározásában. Egyszerűen használja az alábbi kapcsolattartási lehetőségek egyikét.

További követelmények az Exchange Server 2010 használatához CAL-kkal

Ahhoz, hogy a Microsoft Exchange Server 2010 összes funkcióját használni tudja, gondoskodnia kell arról, hogy szervere a megfelelő, megfelelő szoftverrel legyen felszerelve. Az Exchange Server 2010 csak Windows Server 2008 vagy magasabb verziójú kiszolgálókon fut, és választhat a Windows Server 2008 Standard és Enterprise vagy Datacenter kiadások közül.

Az Exchange Server 2010 licencelése CAL-okkal a Wiresoftnál

Ha a Windows Exchange Server 2010, valamint más Exchange verziók vagy más Windows Server szoftvertermékek szerverlicenceit és ügyfél-hozzáférési engedélyeit tartalmazó költséghatékony licencelésről van szó, a Wiresoft az Ön megbízható partnere - mind a vásárlás, mind a tanácsadás terén.

Online áruházunkban olcsó egyedi licencek formájában talál Device CAL-okat és User CAL-okat az Exchange Serverhez - így Ön fedezheti vagy bővítheti egyéni igényeit, és egyúttal részesülhet a csökkentett végső árak előnyeiből.

A kínálatunkban a Microsoft szoftverekhez kínált összes CAL kizárólag eredeti, nem használt, európai régióból származó Device vagy User CAL-k, amelyeket cégektől vásároltunk, és előzetesen ellenőriztük abszolút hitelességüket és használhatóságukat.

Wiresoft ügyfélként mindig élvezheti az árelőnyt sok más ügyfél-hozzáférési licencszolgáltatóval szemben - ugyanakkor mindig a törvény biztonságos oldalán áll. Sok ügyfél már kihasználja a Wiresoft CAL-ajánlatának összes előnyét. Ez magában foglalja a szakértői, hozzáértő tanácsadásunkat, legyen szó Exchange Server licencekről vagy más Windows szoftverekhez való hozzáférési licencekről. Önnel közösen állítjuk össze személyre szabott szoftverlicenc-csomagját.