Egyszerű: Licencelje a távoli asztali szolgáltatásokat a Wiresoft CAL-jaival
A Microsoft licencelési modellje a különböző kiszolgálószoftverek és az elérhető szolgáltatásokhoz és funkciókhoz való hozzáférés tekintetében összetett és néha zavaros: az egyes szoftverek gyakran különböző kiadásokban állnak rendelkezésre, amelyek használatát viszont úgynevezett hozzáférési licencek szabályozzák.
A vásárlók számára gyakran kihívást jelenthet a Windows Server távoli asztali szolgáltatások megfelelő licencelése. Az alábbi GYIK-ben a Wiresoft válaszol a leggyakrabban feltett kérdésekre, és elmagyarázza, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésére az RDS ügyfélalapú licenceléséhez. A Wiresoft online áruházban megtalálható a Remote Desktop Services verziójának megfelelő licenceléséhez szükséges összes CAL - beleértve a megfelelő kiszolgálói licenceket is - a sok esetben még használatban lévő 2008-as verziótól a jelenlegi 2019-es verzióig.
GYIK a Microsoft Távoli asztali szolgáltatások licenceléséről CAL-okkal kapcsolatban
A Microsoft szerver alapú funkcióihoz és programjaihoz való távoli hozzáférést szabályozó Távoli asztali szolgáltatások csak ügyfél-hozzáférési licenceken keresztül érhetőek el - ellentétben más szerverprogramokkal, amelyek kiadástól függően core-alapú formában is elérhetőek. A CAL-alapú licencelésre is vannak lehetőségek, amelyeket a következő GYIK ismertet.
Milyen rendelkezéseket tartalmaz a Microsoft licencelési modellje a CAL-okkal?
A Microsoft licenckezelése alapvetően elválasztja a szolgáltatásokat és programokat nyújtó kiszolgáló licencelését az azokat használó felhasználók licencelésétől. Ez utóbbiak az úgynevezett ügyfél-hozzáférési licencek révén differenciált használati jogokat kapnak a távoli asztali szolgáltatásokhoz. A Microsoft nem véletlenül hivatkozik a licenckulccsal történő aktiválásra, mivel ez nem csak a szerverhez való hozzáférést, hanem a megfelelő meghatározott szolgáltatásokat is aktiválja.
A kliensalapú hozzáférés előfeltétele mindig az, hogy korábban ugyanarra a szoftverre szerverlicencet implementáltak. Maguk a CAL-ok nem tartalmazzák a szoftverek tipikus funkcióit, így nem kell telepíteni őket. Ezt a licenckombinációt általában Server/CAL licencelésnek is nevezik.
A különböző Windows Server-kiadásokhoz is vannak különböző CAL-ok?
Míg más Windows Server szoftverek esetében az egyes kiadásokhoz - általában egy standard és egy üzleti kiadáshoz - is léteznek megfelelő CAL-ok, addig az RDS ügyfél-hozzáférési licencek esetében ez a különbség nem áll fenn. A Távoli asztali szolgáltatások esetében csak arról van szó, hogy a kiszolgálószolgáltatásokat távoli hozzáférésen keresztül kell biztosítani.
Mit jelent a Távoli asztali szolgáltatásokhoz tartozó CAL-ok verzió-kompatibilitása?
Minden egyes CAL elsősorban a Microsoft Remote Desktop Services egy adott verziójára érvényes; tartalmazza a jogot ugyanazon szoftver egy régebbi verziójának használatára is - feltéve, hogy a megfelelő kiszolgáló rendelkezésre áll erre a célra. Ezt lefelé kompatibilitásnak vagy downgrade-nek is nevezik. Így a 2019-es Távoli asztali szolgáltatások ügyfél-hozzáférési licencével a 2016-os vagy 2010-es verziókat is használhatja, mindig azzal a feltétellel, hogy a megfelelő kiszolgálószoftver is be van építve.
A fordított eset viszont - egy kivétellel - kizárt: míg a
nem használhatja a 2012-es vagy magasabb verziót a 2008-as Távoli asztali szolgáltatások CAL-jával, a következő magasabb, 2008 R2-es verzióval viszont igen, bár ez egy külön kiadás a hasonló megnevezés ellenére.
Milyen típusú CAL-ok állnak rendelkezésre a Microsoft Remote Desktop Services szolgáltatásaihoz?
Az ügyfél-hozzáférési engedély egy olyan használati engedély, amely vagy egy nagyon konkrét, Windows-képes és internet-hozzáféréssel rendelkező végberendezésre, vagy egy nagyon konkrét felhasználóra vonatkozik. Ez a kétféle licenctípusra való felosztás egyrészt azt jelenti, hogy a licencek nem változtathatók, másrészt pedig azt, hogy ha egyszer már kiosztották őket, később nem lehet átruházni őket egy másik végberendezésre vagy egy másik felhasználóra.
Az egyetlen kivétel a CAL továbbértékesítése, az ezzel kapcsolatos információk alább találhatók. Ezek a korlátozások megakadályozzák a hozzáférési engedéllyel való visszaélést, és így védelmet is nyújtanak, mivel a vállalaton belüli vagy kívüli illetéktelen személyek nem férhetnek hozzá a szerverhez vagy az ott tárolt adatokhoz a Távoli asztali szolgáltatásokon keresztül.
Mi a különbség a Device CAL és a User CAL között?
Elvileg mindkét ügyfél-hozzáférési licenc azonos funkciókörrel rendelkezik, feltéve, hogy a verziók azonosak. Az egyetlen különbség az, hogy egy személy számára más hozzáférési lehetőségek állnak rendelkezésre, mint egy végberendezés számára. A felhasználók engedélyezése szintén az Active Directoryban történik, míg a számítógépek vagy más végberendezések engedélyezése fizikailag történik.
Device CAL vagy User CAL az RDS-hez - vagy mindkettő használható?
Amint azt már jeleztük, a különböző CAL-típusok közötti választás némi mozgásteret hagy a Távoli asztali szolgáltatások szolgáltatásainak a tényleges igényeknek megfelelő optimális biztosításához. Míg azonban más Microsoft kiszolgálószoftverek hozzáférési engedélyei lehetővé teszik az Eszközök CAL-ok és a Felhasználói CAL-ok kombinálását, a Távoli asztali szolgáltatások esetében ez technikailag nehezen megvalósítható, és a Microsoft nem is tanácsolja ezt. Ennek oka a licenc eltérő biztosítása; egy számítógép vagy hasonló esetében ez fizikailag történik, míg egy felhasználó esetében az Active Directory segítségével.
Ha nem tudja eldönteni, hogy melyik CAL-típus a megfelelő az Ön céljainak és a felhasználók többségének, egyszerűen vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy egyedi licencelési tanácsot kapjon a Távoli asztali szolgáltatások optimális használatáról az Ön vállalatánál.
Milyen előnyei vannak az RDS felhasználói CAL-jának?
A felhasználói hozzáférési licenc előnye, hogy az azzal rendelkező felhasználó bármilyen Windows-kompatibilis végberendezéssel és bárhonnan, ahol van internetkapcsolat, használhatja a Távoli asztali szolgáltatásokat.
Ez különösen praktikussá teszi a User CAL-t azon alkalmazottak számára, akik folyamatosan hozzáférnek egy Windows-kiszolgálóhoz az RDS-en keresztül, mind a vállalaton belül, mind azon kívül, például az ügyfélnél, üzleti úton vagy az otthoni irodában, és az éppen rendelkezésükre álló számítógéppel.
Milyen előnyei vannak az Device CAL for RDS-nek?
A Device CAL előnyei különösen azoknál a vállalatoknál válnak nyilvánvalóvá, ahol a munkavállalóknak nincs saját számítógépük, mert munkájuk nem igényli azt, vagy mert csak műszakban vagy korlátozott projektekhez használják. Itt a kizárólag eszközzel kapcsolatos licencnek van értelme.
Minden Windows-kompatibilis végkészülék felszerelhető az Device CAL alkalmazással. Ide tartozhat egy hordozható eszköz, például laptop vagy táblagép stb. is.
Az eszköz CAL ezért előnyösebb, ha a számítógépen lévő távoli asztali szolgáltatásokat különböző személyek felváltva használják, így nem lenne gazdaságos számukra személyre szabott felhasználói CAL-t biztosítani.
Összefoglaló áttekintés - mit kell figyelembe vennie a Távoli asztali szolgáltatások CAL-jának megvásárlásakor
Az alábbi áttekintés összefoglalja mindazt, ami fontos a Windows Távoli asztali szolgáltatások CAL-ok vásárlásakor:
- A Microsoft RDS használatának kiindulópontja egy érvényes kiszolgálói licenc. Ehhez a Távoli asztali szolgáltatások megfelelő lehetőségeket biztosítanak a Távoli asztali munkamenetgazda távoli hozzáférésen keresztül történő használatához.
- A távoli asztali szolgáltatások és funkciók használatához minden alkalmazottnak ügyfél-hozzáférési licencre vagy CAL-ra van szüksége.
- Ezek a hozzáférési licencek kétféle formában állnak rendelkezésre: felhasználói CAL-ként - egy személyre érvényes - és eszköz CAL-ként - egy adott végberendezésre érvényes.
- Ez a CAL-típus nem módosítható, így egy felhasználói CAL nem használható egy végberendezés licencelésére - és fordítva.
- A CAL-okat egyszer adják ki, és később nem lehet átruházni egy másik személyre vagy egy másik végberendezésre.
- A távoli asztali szolgáltatások felhasználói és eszköz CAL-jainak kombinációja technikailag nehezen megvalósítható. Az RDS Device CAL fizikailag mindig egy végberendezéshez van hozzárendelve, míg a User CAL az Active Directoryban egy felhasználóhoz van hozzárendelve.
- Az ügyfél-hozzáférési licencnek ugyanolyan vagy magasabb verziószámmal kell rendelkeznie, mint a licencelt Windows Server (downgrade).
- Kivételt képez a 2008-as Távoli asztali szolgáltatásokhoz tartozó CAL: ez az RDS-en keresztül a Windows Server 2008 R2 rendszerhez való hozzáférést is engedélyezi.
Milyen Távoli asztali szolgáltatások verziókhoz találhat CAL-okat a Wiresoft Online Shopban?
A Wiresoftnál CAL-ok vásárolhatók az alább felsorolt összes Remote Desktop Services kiadáshoz:
- Távoli asztali szolgáltatások 2019
- Távoli asztali szolgáltatások 2016
- Távoli asztali szolgáltatások 2012
- Távoli asztali szolgáltatások 2008
Licencvásárlás a távoli asztali szolgáltatások CAL-jainak tanácsadásával együtt a Wiresoftnál
A Wiresoft Software Shopban megtalálja a felhasználókhoz és eszközökhöz tartozó CAL-okat a Remote Desktop Services verziókhoz - a legújabb, 2019-es verziótól a 2008-as verzióig, és természetesen a megfelelő Windows Server licenceket is!
Minden CAL egyedi licencként kapható, ami nagy előnyt jelent a legtöbb más viszonteladó által kínált mennyiségi licencek vásárlásával szemben, így csak pontosan annyi CAL-t vásárol, amennyire ténylegesen szüksége van. Ráadásul a Wiresoftnál ezek különösen kedvezőek, mert Ön az európai vállalatok mennyiségi licencéből származó - de Ön által az időtartam és a funkciók tekintetében korlátozás nélkül felhasználható -, fel nem használt egyedi licencek árelőnyéből profitálhat, így az Ön licencigénye különösen gazdaságosan fedezhető.
A Wiresoft Shopban elérhető összes CAL eredeti Microsoft-termék, így a Wiresoftnál történő szoftvervásárlással semmilyen jogi kockázatot nem vállal. Ha bármilyen kérdése van a szerverrendszerének megfelelő, személyre szabott RDS-licenceléssel kapcsolatban, szakértői tanácsadásunkból profitálhat - egyszerűen lépjen kapcsolatba velünk telefonon, e-mailben vagy közvetlenül a chaten keresztül.